Plánovanie financií s využitím služieb finančného sprostredkovateľa

Prečo by mal človek využívať služby finančného sprostredkovateľa? A prečo by sa sprostredkovateľ mal snažiť udržať si klienta čo najdlhšie?  Pre peniaze i pohodu. Zo spolupráce môžu ťažiť obe strany.

Nie každý je automechanik. Preto ani nie každý sa odváži zasiahnúť do zložitého mechanizmu auta. Za samozrejmé preto považujeme návštevu autoservisu. S finančným trhom je to ako s automobilom. Na trhu už nie je iba jedna banka či jedna poisťovňa, ktorých služby by bol človek „povinný„  využívať. Konkrétne ciele sa už dajú riešiť veľkým množstvom produktov. Zorientovať sa v tejto širokej ponuke je veľmi náročné.

Čo sa dá a čo nedá svôjpomocne

Vymeniť koleso či doliať vodu do ostrekovačov zvládne takmer každý vodič. Menej je už tých, ktorí vedia vymeniť olej či žiarovku. No a na výmenu brzdových doštičiek si trúfne málokto. Základnú údržbu auto teda človek zvláda, problémy nastávajú pri snahe o nápravu komplikovanejších škôd vlastnými silami. Podobne je to aj s finančnými poduktami. Klient zvláda zavolať či prísť do banky alebo poisťovne, no nastavenie poistných súm už necháva odborníkovi.

Niekto môže argumentovať, že kto má čas a chuť môže si svojpomocne porovnať ponuky bánk či poisťovní, naštudovať obchodné  podmienky a vybrať si najvýhodnejšiu ponuku. No rovnako sa potom môže každý aj sám obhajovať na súde, keďže zákony sú dostupné a nič nebráni ich prečitaniu. Rozdiel je v tom, či takúto činnosť robí človek pravidelne alebo nie a či sa jej rozumie. Pri jednorázovej záležitosti nevie, kam až môže zájsť a aké sú jeho možnosti.

Sprostredkovateľ komunikuje s finančnou inštitúciou často prostredníctvom špeciálnych informačných kanálov ku ktorým bežný človek nemá prístup. Ani právnik po skončení školy nepozná všetky zákony naspamäť. Vie sa však v nich orientovať a vie, čo kde hľadať. To je aj logika sprostredkovania – mať informačné body aj v poisťovniach, bankách a v ostatných finančných inštitúciách a vedieť, ako čo riešiť, aby sprostredkovareľ dokázal dať klietovi pridanú hodnotu.

Dá sa aj svojpomocne, no chýba čas

Často ľudia nemajú čas riešiť finančné záležitosti.  Čerstvým príkladom je rozposlanie návratky sporiteľom v druhom pilieri s otázkou, či chcú prestúpiť do negarantovaného fondu. Predbežné výsledky sú, že 95% oslovených nereagovalo. To už nie je o nedostatku informácií. Sporitelia informácie majú, veď tejto témy boli plné médiá a navyše nie je problém si podklady k rozhodnutiu pozrieť aj na internete. Ľudia dnes naozaj nemajú čas navštíviť všetky banky, porovnať ponuky a rozhodnúť sa pre tú najvýhodnejšiu.

Ak by tak aj spravili nemajú vyjednávaciu pozíciu, nevedia kam až môžu zájsť pri komunikácií napr. o cene. Nevedia, čo môžu robiť a čo môžu očakávať.

Ak to porovnáme s výmenou pneumatík, tak vodič si ich vie vymeniť, no otázkou ostáva že aké? Ťažko bude vedieť posúdiť, do akej kvality ide v porovnaní z možnosťami, ktoré v danom momente má. Je rozdiel mať úver na bývanie za 7% a za 3%. Je rozdiel byť poistený na 2000 eur a na 20 000 eur. Je rozdiel sporiť na bežnom účte a na špeciálnom sporiacom produkte. Situácia je taká, že ľudia nemajú čas venovať sa svojim financiám. Cez deň pracujú a preto ich peniaze nemajú kedy zarábať.

Všetko je na webe?

Porovnať ponuky bánk či poisťovní sa dá aj cez internet. Banky ponúkajú rôzne predbežné kalkulačky na prepočty ohodnotenia bonity pre žiadateľov o úver. No veľmi často ide vyslovene iba o predbežné prepočty. Do kalkulačiek sa zadáva menej údajov než banka v skutočnosti vyžaduje a tak často výsledné čísla z kalkulačky sú ďaleko od reality.

Taktiež systémové porovnanie životného poistenia je nemožné vzhľadom na jeho komplexnosť ako aj vplyvom konkurenčného boja a neustále sa meniacich podmienok na finančnom trhu.

Pridaná hodnota sprostredkovateľa je v podobe znalostí a vzťahov. On dokáže pomôcť aj prostredníctvom komunikácie priamo s tvorcami finančných produktov – finančnými inštitúciami.

Špecialista alebo komplexnosť?

Ak sa už človek rozhodne, že v určitých otázkach radšej vyhľadá odborníka, potom nastáva otázka, či sa skontaktovať so zástupcami jednotlivých finančných inštitúcií, alebo s nezávislým sprostedkovateľom. V tomto prípade sprostredkovateľ výhodu v ponuke viacerých konkurenčných produktov. Koho teda uprednostniť?

V automobilovom priemysle sú firmy, ktoré sú špecialistami na motory, alebo vyrábajú iba prevodovky. V konečnom dôsledku sa auto nepohne ani bez motora, ani bez prevodovky. Predať dobrý motor síce nemusí byť náročné, no novému majiteľovi bude stále k nemu chýbať karoséria, kolesá a ostatné časti auta. Motor, aj keď kvalitný je klientovi sám o sebe zbytočný.

Sprostredkovanie sa dá vnímať touto logikou. To, že poisťovňa vyrobí kvalitné poistenie, ešte neznamená, že tento produkt sa dá zakomponovať do finálneho produktu, ktorým je pre klienta finančný plán. Sprostredkovateľ sa snaží komplexne zanalyzovať situáciu klienta a následne mu našiť produkty na mieru.

Pohodlie pre obe strany

Každý sprostredkovateľ robí svoju prácu aj pre peniaze. Je však rozdiel, či človek vidí peniaze ako prvotný motív, alebo ako vyústenie spolupráce s klientom. A v tomto bode sa rozlišujú dobrí a zlí sprostredkovatelia. Pokiaľ je na prvom mieste provízia, takáto spolupráca iste nebude mať dlhé trvanie. Dlhoročné vzťahy klient – sprostredkovateľ môžu pretrvávať iba vtedy, ak prevláda korektnosť a dôvera. Ideálne je ak sa klientela buduje na základe osobných odporúčaní. To je tá skutočná hodnota – šírenie dobrého mena sprostredkovateľa.  Pre sprostredkovateľa je práve tento aspekt najväčším benefitom spolupráce.

Pre sprostredkovateľa nie je nič príjemnejšie než to, že ho kontaktujú klienti sami. To je však výsledok dlhoročnej poctivej práce. Práce v prospech klienta.

 

 

 

 

KONTAKT

Telefon

0902 824 515

E-mail

suppenova@suppenova.sk

Facebook

www.facebook.com

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *